Monday, December 29, 2008

Target ke KL - Kedai Manik dan Kedai Buku Used

Pergi KL dari 25-29 hb aritu bukan saja2 jalan, tetapi dgn target utk sampai ke beberapa destinasi yang aku nak pergi berdasarkan pembacaan di internet. Adik ipar aku cakap kawasan tu ada tempat jual kain borong, murah2, jadi based on aku p nama kedai tu Muaz Textile, memang happening kedai dia, penuh dgn longgokan baju. Kain yang ada dari kain benang hitam RM15 sepasang, kain pasang set RM20 , kain Thai Silk RM20 jugak. Memang best.

Tempat manik byk dijual: 

Area Masjid India ada dua

1 -  Di Semua House, tingkat bawah sekali - harga biasa saja RM3.50 sepeket, ada byk variety manik n labuci.. ada dibuat diskaun 10% untuk pembelian dari RM1-RM199

2 - Bunga Riben - sebelah Nagoya bhgn belakang jln.. sini ada dua Nagoya berdekatan.. ada byk manik dijual.. semuanya brand Miyuki dari Jepun.. harga kalau beli yg sedikit terlalu mahal..tapi kalau beli yg byk dlm 30gm RM 6.50 - RM 7.50 sepeket jadi murah dari Penanglah.. harga utk 100 gm RM 14-RM20. Kira murahla kalau sapa nak beli in bulk. 

Lagi satu di area Chow Kit Road. Tapi aku tak p .. mengikut maklumat yang diberi.. kedainya bernama Kedai Chong Seng - harga manik utk 100gm dlm RM 15-25. 

Used Book Store : 

Sungguhpun di Penang aku pergi ke Bazaar Chowrasta tingkat 1, tetapi aku nak cari buku Sewing & Craft yang tak terdapat di Penang.. 

Kedai buku yang aku pi: 

1) Pay Less Books  - terletak di Ampang Point, Selangor, Mezzanine Floor di bahagian belakang. Time ni byk dia buat sale 50% off utk novel, craft, dictionary, bhgn history, parenting dan sebagainya. Byk buku ada.. aku beli buku yang dari US, novel Reader's Digest Selection Novel for only RM6, jahit langsir, parenting. Semua half price dari harga yang dah murah.. total aku spent dlm RM 25 for 5 books. 

2) Pay Less Books - di 1Utama, Petaling Jaya, bahagian bangunan baru, berdekatan dgn MPH.

Ni senarai kedai buku used yang aku tahu, tp tak dapat pi sebab tak dan: 
- Flea Mkt , Amcorp Mall ( ada Bookstream and Pay Less)
- Pay Less Books - di Summit, Carrrefour Subang
- Skoob Books -di Petaling Jaya
- kedai India di Central Market
- di area Bangsar, belakang TMC
- Subang Parade
- dekat area CM - Junk Bookshop
- Petaling Street

Inilah alkisah aku p KL, bukan setakat jalan saja, tp ada tujuan nak p used books and cari manik murah and tak ada di sini. Kalau ada apa2 salah di tempat yang aku senarai, silalah komen. 


No comments: